Enkele weken geleden liet de krant De Morgen uitschijnen, via korte advertenties op hun site en in de krant, dat ze nog completer zouden worden. Er zouden veranderingen komen die de krant een inhoudelijke boost zouden geven, met andere woorden, de krant zou nog meer kwaliteit hebben, nog meer lezers aantrekken, nog beter verkopen etc.
Enkele dagen na de verhoopte "vernieuwing" kunnen we alleen vaststellen dat dit een zeer mager beestje is. Wat is er in feite vernieuwd, buiten dan De Morgen-titelbalk die gisteren blauw kleurde in plaats van rood ?
Of het moet misschien vernieuwing zijn inzake gebruikte zinsconstructies. Wat anders te denken van volgende zin op pagina 29 van De Morgen van vandaag :
Havenschepen Marc Van Peel (CD&V) reageert woedend : 'Wij zullen aantrekken ons niets van dit advies'.
Het lijkt ons weer eens een kat in een zak. Hoe zou De Morgen ook die vernieuwingsoperatie hard kunnen maken, na het ontslag van een 15-tal redacteurs afgelopen lente ?
Kortom, dit is eens te meer holle marketingtaal. De enige echte vernieuwing die we gemerkt hebben, is dat de krant nog maar eens opgeslagen is met 10 centiem. Qua vernieuwing kan dat tellen !!
TVDW 10/11/2024 - Billy Preston - The Bus (1971)
-
TVDW 1035. Het lijkt niet meer dan normaal om deze week stil te staan bij
het heengaan van Q. De platen waarop Quincy Jones zijn magische touch liet
geld...
2 dagen geleden
1 opmerking:
Als Marc Van Peel zich een taaltje aanmeet om meer voeling te hebben met de allochtone gemeenschap, is daar toch niets verkeerd mee?
't is ook nooit goed...
Een reactie posten