woensdag 4 augustus 2010

Mission to Manatark (8) - What's the status ?

Exact een jaar geleden konden we berichten dat het ontwerp voor de raket klaar was. Er zou aan de bouw begonnen worden in New Mexico.

Intussen is het verdacht stil geworden rond The Mission. Reden genoeg voor P. Leno om Mission Commander Benoit van Cleemput naar het hoofdkwartier van Hund i snor te sommeren en een status update te vragen.

P. Leno
Fraaie auto heb je op de parking gezet. Is dat jouw Lamborghini, Benoit ?



Benoit Van Cleemput

Absoluut ! Een Lamborghini Gallardo.

Lamborghini Gallardo Engine: 5.0 liter 90º DOHC V10 with Miura Corse catalytic converters, exhaust system and carbon air intake system
Drivetrain: six-speed manual transmission and all-wheel drive
Suspension: factory suspension corner-balanced and adjusted for height
Wheels & Tires: 19×8.5″ front and 20×11″ rear Makiavelli color-matched wheels, 235/35-19 front and 305/25-20 rear Continental SportContact2 tires
Brakes: Factory Brembo 14.4″ eight-piston front brakes and 13.2″ four-piston rear brakes
Exterior: Miura Corse carbon front spoiler, side skirts, rear diffuser, rear wing, side and upper air intakes
Interior: Miura Corse carbon/suede steering wheel, two-tone suede and leather re-trim, color-matched trim pieces
Audio/Visual: Two Rockford Fosgate 8″ subwoofers and amplifiers mounted in carbon enclosure, motorized Lamborghini panel in front trunk

P. Leno
Bedankt voor de gedetailleerde beschrijving. En wie is dat mokkel dat bij de Lamborghini staat ?


Benoit Van Cleemput

Da's Gong Tang, mijn nieuwe vlam.

P. Leno

Ah bon, waar heb je die ontmoet ?

Benoit Van Cleemput

In Shanghai, op de Wereldtentoonstelling.

P. Leno

Vreemd. Je hebt toch een Mission to Manatark, geen Mission to Shanghai ? Wat deed jij daar ?

Benoit Van Cleemput

Klopt, maar met de huidige middelen inzake telecommunicatie kon ik The Mission ook vanuit Shanghai blijven aansturen. Ik had een uitnodiging gekregen van Rik Daems, een unieke kans die ik niet kon laten schieten. Er was een receptie in het Belgisch paviljoen, met onder andere Prins Filip, Leo Delcroix, Rik Daems, Geert Noels enzovoort. Ook Kobe Vissenaeken was van de partij, en Hund i snor ambassadrices Shriya Sharan, Ayshwaira Rai en Rama Yade. Lekkere wijven, man ! En niemand minder dan Wu Tang, de noedelkeizer van Peking. Hij had zijn dochter mee, Gong. In de gang raakte ik aan de praat met Gong, en van het één kwam het ander, zie je.

P. Leno

Je hebt daar gescoord, precies !

Benoit Van Cleemput

Amai nie, wat een moordwijf ! En ook die Wu Tang zelf is een moordkerel. Het is trouwens hij die me die Lamborghini cadeau heeft gedaan. Hij vond me een enolm chalmante kelel ...

P. Leno

Terzake nu. Hoe staat het met de Mission to Manatark ? What's the status ?

Benoit Van Cleemput

Ah, de Mission. Was dat effe uit het oog verloren, de laatste tijd.

P. Leno

Hoezo, jij bent toch de Commander ? Jij hoort toch "on top of things" te zijn ?

Benoit Van Cleemput

Ik ben ook "on top of Gong", hihihi. Grapje. Kijk, het zit zo. Een eerste prototype van de raket was afgeleverd op 1 april. Hoofdingenieur Benji Van Compernolle heeft dan enkele tests gedaan. Maar het resultaat was niet echt bevredigend. De raket was niet aan de praat te krijgen. Hij vloog voor geen meter. Niks, nada, nougabollen !

P. Leno

1 april, maar da's 4 maanden geleden. waarom heb je niets gemeld ?

Benoit Van Cleemput

We dachten het tij nog te kunnen keren. Het ontwerp van de raket bleek een debacle. Ik wou niet dat deze Mission op een debacle uitdraaide, daarom heb ik zolang gewacht met een status update. Ik heb Benji nog een tweede kans gegeven om het ontwerp voor zijn raket bij te sturen. Hij heeft daar 2 maanden koortsachtig aan gewerkt. Maar sinds 27 mei is hij spoorloos.

P. Leno

Hoezo spoorloos ?

Benoit Van Cleemput
Ja, hij is vermist. Hij was een woestijnwandeling gaan maken, en is niet meer komen opdagen in de basis van Roswell. Volgens sommigen is hij ontvoerd door aliens, volgens anderen is hij ondergedoken. Jammer, het was een fidele kerel. Maar ja, er zijn wel meer mensen die plots verdwijnen, hé. Vlak daarna ben ik vertrokken naar Shanghai. Vandaar dat ik je niet eerder heb kunnen updaten.

P. Leno

Hoezo, je hebt toch een Blackberry van Hund i snor ? Je kon toch eens bellen ? Je zei zelf dat je The Mission verder kon blijven aansturen vanuit Shanghai ...

Benoit Van Cleemput

Die Blackberry heb ik laten vallen in een zwembad in Las Vegas. Ik opereerde eigenlijk vanuit een hotel in Vegas : Ceasar's Palace. Op een avond was daar een nogal wilde party. Uit zattigheid ben ik toen met Blackberry en al in het zwembad gedonderd. Ik vond die situatie een beetje te gênant om door te seinen aan het hoofdkwartier.

P. Leno

Dat geloof ik. Benoit, je blijkt een charlatan eerste klas en zadelt Hund i snor opnieuw op met een debacle ! Ik heb enorm spijt dat we u een tweede kans hebben gegeven. Wat een afgang !

Benoit Van Cleemput

Wel eh, alles zat goed, tot aan dat prototype. Tja, die Benji heeft er blijkbaar niks van gebakken. Shit happens. Zoals Vijay Gopalakrishnan zegt : "You always pass failure on the way to success !"

P. Leno

In jouw geval is dat "You always pass failure and never reach success". Vijay zegt ook : "Solve a problem when it occurs". Houston, we have a problem. And the problem, Benoit, is you.

Jij hebt Hund i snor geblameerd, in een nieuw debacle gestort. Heb je enig idee wat Don Peit daarvan zal denken ?

Benoit Van Cleemput

Van mijn Lamborghini ? Guess he'll be jealous, hihi.

P. Leno

Het is nu geen tijd voor geintjes, Benoit. Ik heb Don Peit aan de lijn, wil je hem even spreken ?

Benoit Van Cleemput

Eh, nee, dank u.

P. Leno

Don Peit is op weg naar hier. Hij zegt dat er wel meer mensen zijn die plots verdwijnen en hij heeft een betonmolen bij. Moet ik daar een tekeningske bij maken ?

Benoit Van Cleemput

Eh, nee, niet echt.

P. Leno

Voor zover je het nog niet door had, you're fired ! Get outa hie !! Alex Brulov zal u naar de uitgang begeleiden.

Benoit Van Cleemput (trekt wit weg )

Geen opmerkingen: